Monday 29 April 2013

Tun Daim Gempur PUTRAJAYA!

Ceramah penerangan oleh Tun Daim telah berjaya membawa lebih 85% pengundi untuk hadir ke PDM Puncak Puteri. Tun Daim dalam ceramah beliau menegaskan bahawa undi kepada pakatan hanya akan membawa perpecahan. Beliau tidak menafikan hubungan baik beliau dengan Anwar Ibrahim kerana beliau antara orang yang memainkan peranan penting membawa Anwar masuk ke dalam kerajaan suatu ketika dulu. Beliau sendiri mengakui bahawa Anwar adalah seorang kaki putar & telah menipu beliau, Tun Mahathir dan ramai lagi.

Tun dalam ucapan beliau menegaskan berulang kali supaya pengundi di Putrajaya menolak pengaruh jahat oleh pembangkang dan sekaligus memberikan undi kepada calon Barisan Nasional DS Tengku Adnan Tengku Mansor. Beliau juga berkata Husam adalah kawan rapat beliau, tetapi jika diberi pilihan antara Husam & Tengku Adnan, sudah tentu tidak lain tidak bukan Tengku Adnan kerana segala kemajuan sosial, pembangunan rohani serta kestabilan di Putrajaya hanya mampu dibawa oleh Barisan Nasional.

Dalam padanitu, penulis tergerak untuk menjawab fitnah pembangkang yang sibuk mencanang kononnya ceramah yang dianjurkan oleh BN di Putrajaya tidak mendapat sambutan berlainan dengan program yang dianjurkan oleh pembangkang.

Tapi suka untuk penulis ingatkan bahawa program yang dianjurkan oleh Pas Putrajaya adalah program yang semata-mata mencari publisiti & ditaburi dengan fitnah. Berbeza dengan ceramah anjuran BN Putrajaya yang menerangkan dengan fakta serta penjelasan tentang transformasi kerajaan.

Pas Putrajaya dikatakan membawa UAI semalam dan berjaya menarik ramai hadirin untuk mendengar ceramah agama. Namun ramai yang kecewa kerana UAI bukan membawa mesej agama, tetapi lebih kepada berkempen politik. Husam makin pening mencari jalan bagaimana untuk membawa mesej politiknya, dengan cara membawa Nik Aziz dan UAI sajalah akan berjaya menarik orang ramai.

Tapi, malangnya program anjuran PAS Putrajaya gagal kerana motif untuk menarik pengundi di Putrajaya tidak tercapai. Yang hadir majoritinya adalah penduduk luar.

Satu UNDI untuk pakatan
Satu UNDI kepada PERPECAHAN.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive