Wednesday, 11 June 2014

BUKTI GEMPAR!! GAMBAR CINA DAP Rasuah Polis!

Kisah benar ni admin dapat daripada facebook saudara Aripin Alif yang berkongsi tentang pengalaman beliau ketika disaman oleh seorang pegawai polis trafik bukit aman.

Nak dijadikan cerita, ketika beliau disaman, pegawai polis trafik tersebut sedang bertelagah dengan seorang cina DAP yang mahu memberi rasuah kepada pegawai terbabit. Tetapi pegawai tersebut menolak dan mengoyakkan duit yang diberikan cina DAP itu.

Menurut dialog yang dikongsikan di FB Aripin Alif, beliau diminta untuk mengambil gambar situasi tersebut dan berjanji untuk dimuat turun di laman sosial fb supaya dapat dikongsikan kepada orang lain tentang kebiadapan cina DAP ini yang sewenang wenangnya mahu membeli maruah orang melayu dengan wang ringgit.

Berikut screenshot yang admin ambil dari facebook Aripin Alif. Jom kita sebarkan agar semua orang tahu Maruah Orang Melayu Bukan Bernilai 30 ringgit.



#CelakaDAP #MaruahMelayu

Friday, 25 April 2014

Kunan beri idea kaedah BRIM dalam mykad

Merujuk kepada kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan Tengku Adnan Tengku Mansor baru-baru ini yang mengatakan bahawa penerima BRIM ada yang menyalahgunakan pemberian kerajaan BRIM ke cyber cafe dan pusat perjudian ada relevannya. 



Beliau yang gemar menggelar dirinya sebagai ketua kampung di Wilayah Persekutuan sentiasa dihujani dengan aduan masalah sosial masyarakat yang dihantar melalu khidmat pesanan ringkas hampir setiap masa. Kebanyakkannya berlaku adalah golongan bujang "selepas dapat BRIM anak-anak ini ada yang beli topup handphone, ada yang ke pusat perjudian, dan cyber cafe", katanya.

Beliau turut mengulas cadangan untuk menggunakan kaedah lain sebagai contoh BRIM dimasukkan ke dalam MyKad dan rakyat boleh membeli barangan keperluan asas dan tidak akan berlaku salah guna pemberian kerajaan ini. Tambahnya lagi "tempat tertentu seperti cyber cafe, dan pusat hiburan wang BRIM yang dimasukkan kedalam MyKad ini tidak boleh diakses, dan ia sudah pasti tidak akan disalah gunakan."

Ada sesetengah pihak yang mengatakan kunan agak merapu dengan membuat tuduhan melulu, tetapi jika dilihat dari sudut lain dan lebih positif ia ada logiknya. Beliau yang juga ahli parlimen Putrajaya memberitahu kaedah seperti MyKasih dan bantuan kad untuk pengudi beliau warga emas sangat berkesan kerana bantuan sampai kepada tujuan asalnya seperti kad kesihatan yang memberi peluang kepada pengundi beliau untuk mendapatkan khidmat kesihatan di klinik-klinik terpilih di Putrajaya.

Apa yang diperkatakan kunan adalah lebih kepada 'precautions' dan untuk menyedarkan rakyat jika ia tidak dihalang boleh mendatangkan permasalahan yang serius. Sesungguhnya perubahan ataupun hijrah itu sememangnya sukar, tetapi jika kita positif dan berfikiran terbuka tanpa emosi pastinya membawa keuntungan. 

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Sambutan Hari Lahir pengundi fasa 12 Presint 9 Putrajaya semalam. Hampir 200 pengundi hadir bagi menyambut hari lahir bersama kunan dan isteri dari bulan Januari hingga Jun.

Mungkin juga komen dari seorang pembaca ini ada kebenarannya.



Gambar hari lahir di sini www.facebook.com/MenteriWilayahPersekutuan.

Friday, 4 April 2014

Tariff Air Pulau Pinang Naik vs Barang Naik

Langkah “drastik” Lim Guan Eng untuk menaikkan tarif air di Pulau Pinang secara tidak langsung menggambarkan Pakatan Pembangkang ini merupakan pemerintah yang akan menaikkan harga barangan sesuka hati dan membebankan rakyat tanpa sebab yang cukup kukuh. Ini amat berbeza dengan Kerajaan Barisan Nasional yang tidak pernah dengan sengaja menaikkan sebarang harga barangan melainkan terpaksa.

Rakyat juga perlu ingat bahawa kenaikan harga barangan yang berlaku sekarang adalah akibat dari provokasi mereka yang tidak bertanggungjawab dengan bantuan “tangan ghaib” yang memegang ekonomi negara kita. Namun kenaikan tarif air di Pulau Pinang jelas memang disengajakan oleh DAP.

Isu kenaikan tarif air di Pulau Pinang  menjadi topik hangat ketika ini memandangkang dalam PRU13 baru-baru ini dalam manifesto mereka menegaskan untuk memastikan kerajaan negeri dan Persekutuan mengurangkan tarif air. Pakatan pembangkang turut menyatakan penetapan tarif air pada kos rendah akan mengurangkan beban kos hidup orang ramai.

lim-guan-eng-ketua-menteri-parti-dap-rasis-ketawa-melayu-penang

Pembohongan mereka terbongkar kali pertama apabila  selepas PRU13 kerajaan Pulau Pinang menaikkan kadar surcaj pemulihan air (WSC)  pada 1 September 2013. Kini kerajaan Pulau Pinang sekali lagi memungkiri janji kepada rakyat dengan mengumumkan kenaikan menaikkan tarif air pada tahun ini pula.

Bayangkan sekiranya kerajaan Barisan Nasional membuat kenyataan bahawa KENAIKAN HARGA barangan adalah untuk mengajar rakyat berjimat cermat. Maka pihak pakatan pembangkang tanpa membuang masa akan terus “menjerit” “melolong” macam orang gila “menghentam” kerajaan Barisan nasional.  Namun apabila perkara yang sama dilakukan oleh Lim Guan Eng @ DAP maka mereka pun memberikan justifikasi betapa praktikal dan berhemahnya keputusan mereka itu dan ironinya penyokong pakatan pun dengan “redha” menerima keputusan tersebut.

Dalam kekalutan rakyat menghadapi krisis air, tiba-tiba Lim Guan Eng @ DAP telah mengumumkan kadar tarif air Pulau Pinang akan dinaikkan pada masa depan selepas mengambil kira permintaan Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) untuk berbuat demikian. Beliau turut menyalahkan penduduk negeri Pulau Pinang kononnya tidak bijak menguruskan penggunaan air sehingga menyebabkan negeri ini menjadi negeri tertinggi penggunaan air dalam kalangan penduduk.

Isu air merupakan antara topik hangat dalam negara ketika ini. Dalam keadaan Selangor melaksanakan pencatuan air akibat dari keputusan “bodoh” Khalid Ibrahim yang sebelum ini bermati-matian menolak  pembinaan “Langat2” maka rakyat Selangor terpaksa menanggung akibatnya.

Rakyat perlu tahu bahawa keputusan menolak projek Langat 2 sebelum ini bukan merupakan keputusan Khalid Ibrahim seorang. Ianya seolah-olah merupakan “ARAHAN” dari pihak tertinggi Pakatan Pembangkang. Dengan ertikata lain tidak ada satu pun kebaikan yang disumbangkan oleh pakatan pembangkang melainkan kesengsaraan kepada rakyat.

Hakikatnya keputusan kerajaan DAP Pulau Pinang menaikkan tarif air kononnya bagi mengawal penggunaan bahan itu di kalangan rakyatnya adalah tidak wajar sama sekali. Ianya merupakan satu  tindakan yang cukup tidak bertanggungjawab dalam keadaan syarikat Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn Bhd (PBAPP) kini meraih keuntungan.

DAP ternyata tidak mementingkan rakyat yang terpaksa menanggung kos kenaikan itu.  Dalam keadaan PBAPP meraih keuntungan DAP masih mahu menekan rakyat.

Mentaliti DAP sebenarnya amat gagal sebagai pemerintah. Mereka lebih mirip kepada organisasi yang berteraskan keuntungan. Percaturan hidup rakyat Pulau Pinang sudah menjadi transaksi perniagaan buat DAP.  Dengan itu sebarang unsur yang mengganggu perancangan memaksimakan keuntungan bakal mengalami mimpi buruk tidak lama lagi. 

Dengan erti kata lain kos hidup di Pulau Pinang bakal melambung tinggi sepertimana Singapura yang merupakan antara negara yang kos sara hidupnya merupakan yang tertinggi di dunia.

Tanggungjawab mereka untuk menjaga kebajikan rakyat seolah-olah menjadi agenda terakhir dalam “list” DAP. Hakikatnya mereka dipilih untuk rakyat untuk menjaga kebajikan bukannya membentuk komuniti rakyat Pulau Pinang sebagai perniagaan. Alasan yang cukup tidak bertanggungjawab DAP kononnya langkah kerajaan negeri untuk menaikkan tarif air merupakan suatu usaha untuk mengelak catuan air terpaksa dilakukan di Pulau Pinang.

Kerajaan negeri terpaksa menaikkan tarif air untuk menggalakkan orang ramai mengurangkan kadar penggunaan air agar generasi akan datang mempunyai lebih banyak peluang untuk tidak mengalami catuan air. Betapa hipokrit dan tidak bertanggungjawabnya kenyataan Lim Guan Eng@DAP.




Mykmu.net

Sunday, 16 March 2014

Anwar Hanya Tahu Kritik - Kunan

KUALA LUMPUR, 16 Mac – Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini membidas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disifatkan sebagai seorang yang hanya mempunyai kepentingan politik semata-mata.

Katanya, Anwar telah mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana tidak mengadakan soal-jawab media pada sidang akhbar MH370 di Putrajaya semalam.

Sedangkan tujuan Najib berbuat demikian adalah bagi mengelak berlakunya kekeliruan, kata Tengku Adnan.

tengku-adnan-menteri-wilayah-cabut-undi-unit-baru-sungai-besi-penduduk

Beliau yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berkata tindakan Anwar yang suka memperbesarkan perkara kecil adalah untuk kepentingan politik semata-mata.

“Anwar ni apa kita buat semua salah. Pasti Perdana Menteri tak jawab soalan (media) kerana tidak mahu mengelirukan keadaan.

“Dia (Anwar) tak faham…dia akan timbulkan setiap perkara kecil untuk kepentingan politik dia. Ini masalahnya”, kata Tengku Adnan selepas merasmikan Konvensyen Hala Tuju Melayu anjuran UMNO Bahagian Bandar Tun Razak di sini.

Sebuah laman portal memetik Anwar sebagai mengkritik Najib kerana tidak mahu mengambil sebarang soalan dari media pada sidang akhbar tersebut.

Sunday, 12 January 2014

GEMPAR!! HUSAM MUSA DATANG PUTRAJAYA TUNJUK HEBAT? NAK BUAT APA LAGI!!

Fuhhhhhhh...... hari ni riuh sekampung Putrajaya, si hero Husam Musang tiba-tiba buat kejutan datang minum petang bersama warga Putrajaya. Mau tak riuh, yela INGAT senang ke Husam Musang nak datang Putrajaya? Aku orang pertama yang tunggu Husam tadi. Orang PAS pun tak sampai lagi, eh silap orang Putrajaya pun tak sampai lagi.. kihkihkih..



Aku ni dah lama tak menulis tapi sebab Husam Musang datang Putrajaya aku jadi riak nak menulis pasal hamba Allah ni. Aku baca dekat FB semalam Husam ajak sembang santai, tapi bila Musang sampai ceramah perdana pulak? Ok la ceramah boleh terima tapi kenapa buat dekat tempat orang makan? Ohh yelaa.. nanti kalau buat dekat padang tak ada orang pulak nak datang.. HAHA..Tapi pelik jugak kemana pergi Perbadanan Putrajaya tadi, mungkin minum petang dekat tempat lain kot atau Aseh tengah sibuk arah budak-budak dia cari idea nak buka apa plak lepas HRC tak lepas, HEHE..

Ada la dalam 30 orang yang datang tadi, 15 orang budak-budak student luar, 8 orang yang aku sempat berkenalan adalah kalangan ahli Pas Putrajaya yang tinggal di Bangi dan Dengkil, lagi 7 orang campur wartawan dan jurukamera. Haaa... lupa adalah orang Putrajaya yang singgah beli air nak tak nak kena la dengar si Musang menipu lembu-lembunya..  HAHAHAHA!!!

Apa yang aku harap Husam datang bawa slogan baru ke, amanat atau manifesto untuk pilihanraya akan datang ke, rupa-rupanya dia datang semata-mata nak hentam pasal isu Hard Rock Cafe. Inilah masalah Husam Musang ni, tak lepas SPM agaknya. Tapi lihat kecerdikan Husam Musang Berbulu Ayam ni, bila ada isu popular macam ni mula la dia akan canang satu dunia, kononya kunan gila nak buka HRC di Putrajaya berkonsepkan Islam. "Mana ada dalam dunia ni Hard Rock Cafe yang berkonsepkan Islam, dua elemen HRC iaitu arak dan hiburan" (MACAM BIASA PERGI Hard Rock jeee..) tau pulak dah tu apa yang kau nak spin lagi.

Soalan aku Husam ni jadi BODOH atau sengaja buat BODOH? Kunan sebagai Menteri perlu buat kenyataan yang neutral dan perlu juga menjaga sensitiviti pelabur asing. Jika kunan terlalu keras dengan mengeluarkan kenyataan MENOLAK HRC maka ia akan mendatangkan kesan kepada pelabur. Dah tentula mereka akan kata Malaysia RASIS! Walhal kita memang sedia maklum Islam adalah agama persekutuan. Kunan perli HRC buat nasyid, HRC boleh wujudkan ke? jawapannya sudah pasti la tak boleh. Jadi memang tidak akan ada HRC di Putrajaya. Macam mana nak jadi wakil rakyat kalau Bahasa Malaysia pun tak lepas. Alahaiii Husam Musang, patutla kau tak dilantik EXCO Negeri, sebab BODOH sangat bahasa Malaysia pun tak 'pass'.

Mula-mula bagi ceramah dah buat fitnah, sedih aku tengok lembu-lembu yang terpaksa makan TAIK. HAHAHAHA.. Logik Husam tewas di Putrajaya cukup mudah, katanya UMNO Putrajaya menculik pengundi dari parlimen Batu, Seputeh dan Bukit Bintang, kemudian mereka semua didaftarkan sebagai pengundi Putrajaya. Apa ke bengap la Husam Musang ni, kau ingat BANGNON ke main culik-culik macam BANGLA 40 RIBU!! Sudahlah isu yang disebut pun isu yang lapuk dan yang KUNAN dah lama perjuangkan. Kalau orang Putrajaya KAMI tahu la apa masalah Putrajaya. Kau datang bercakap tunjuk hebat semua orang boleh jadi calon.

1. Masalah parking : Alahai Musang Berjanggut, isu parking ni aku cabar kau bagi jalan penyelesaian, bukan berkokok macam AYAM. Kalau Husam nak tau, wakil penduduk, persatuan, NGO dan Gerakan di Putrajaya setiap masa mencari jalan menyelesaikan masalah ni dan berbincang dengan Perbadanan. Husam bukan duduk Putrajaya apa yang dia tau? sebab Kunan la sekarang banyak kawasan lapang di Presint 9 terutamanya sudah diratakan dan dijadikan parking kereta. [FAILED]

2. Fitnah Hard Rock Cafe : [SPIN YANG FAILED]

3. 'Public Transport' : Apa yang Husam nak buat? Kalau Husam nak tau, setiap bulan Kunan yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berbincang dengan Perbadanan mengatasi masalah Bas di Putrajaya. Ni salah satu link boleh klik SINI [FAILED]

4. Husam cakap Kunan naik toncang dengan naikkan harga tanah sehingga 300%. Woiiiii Husam Musang! Apa kau merepek ni BODOH! Malas cakap banyak, kau bagi bukti la! [FAILED]

5. Husam cakap dia nak bukak Sekolah Agama. ALAMAK! Orang Putrajaya semua tau di Putrajaya ada dua buah sekolah agama di Presint 9 & Presint 11. (lembu-lembunya di bawah mengangguk tanda setuju) HAHAHA!! [FAILED]

Kesudahannya Husam Musang jemput semua wartawan dan media yang kononya buat program sembang santai tetapi hanyalah seperti seorang pengembala lembu yang datang membawa lembu-lembu ternakannya dan bercakap untuk mendapat publisiti murahan. Apahal Husam, kau dah tak boleh cari makan ke dekat Kelantan? Orang Kelantan sendiri pun TOLAK kau la Husam. Kerajaan negeri Kelantan sendiri tak lantik kamu jadi EXCO, sebab apa? Sebab MENFITNAH dan SALAH GUNA KUASA! Kambing woiiii kambing mana??? Mana projek DINAR EMAS??? HEHEHE....

Akhirnya Husam Musang berjaya menaikkan nama nya semula selepas sudah lama menyepi, tetapi sayangnya Husam Musang Berbulu Ayam belum cukup mampu menawan warga Putrajaya. Warga Putrajaya bijak memilih pemimpin. Kami menolak sebarang cubaan orang LUAR yang hanya tahu menabur FITNAH, JANJI MANIS dan Memecah belahkan warga Putrajaya.

WARGA PUTRAJAYA TOLAK ORANG LUAR!


Friday, 10 January 2014

MB Selangor 'murtad' bina gereja kawasan Melayu

Kegilaan apakah ini? Si Khalid ni dah sewel ke apa? Jangan sebabkan politik matlamat menghalakan cara. Belum selesai dengan kebiadapan Lawrence yang mahu menggunakan kalimah Allah, datang lagi seorang melayu sekular yang secara terang mahu memurtadkan anak melayu.

Inilah strategi puak jahanam ini yg sentiasa mahu memecahbelahkan ummat kita. Inilah nasib pribumi yang merempat di tanah air sendiri. Yang aku maksudkan pribumi adalah rakyat selangor yg memberi amanat dan tanggungjawab kepada pemimpin untuk membela mereka, tapi yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. Teringat aku kepada pesanan ustaz Nasharudin Mat Isa kafir yahudi tidak akan pernah berhenti menyesatkan kita dan memecahbelahkan ummat kita, jadi selagi itulah kita tidak boleh berhenti membongkar aktiviti dan perancangan jahat puak2 ini.

Terbaru di Kuala Selangor Khalid Ibrahim dengan bangganya merasmikan majlis pecah tanah pembinaan gereja di Tanjung Karang. Wahhh, tahun baru dapat gereja baru. Patutlah beriya iya nak guna kalimah Allah dalam bible. Sudah terang lagi bersuluh, apa lagi nk dikatakan. Walhal ada 4 orang exco PAS dalam negeri selangor, tapi hanya bunyi cengkerik yang ada bila Khalid bina gereja dalam kawasan majoriti melayu islam.

Tanjung karang populasi lebih daripada 20 ribu penduduk melayu islam kira2 lebih daripada 80 peratus adalah islam. Jadi apa relevannya pembinaan gereja ini di Tanjung Karang? Aku belum dengar lagi kerajaan negeri bina masjid. Apalah nasib Islam di Selangor. Nasib baik ada Sultan yang masih teguh menjaga kesucian Islam, kalau Malaysia ni tak ada ketua agama Islam, aku rasa Selangor dah boleh isytihar negeri sekular dan pluralisme pertama di Malaysia.

Rumah urut, kedai judi, pusat hiburan, pelacuran dll sampai sekarang kerajaan negeri tak mampu halang bahkan makin bertambah. Yang tidak berlesen semakin berani beroperasi, masakan tidak bayangkan bible yang mengandungi kalimah Allah yg terang boleb menyesatkan dirampas oleh penguatkuasa Islam, tetapi yang menghalangnya adalah saudara Islam sendiri. Ya Allah, kalau benar mahu mendapatkan 'milage' politik jangan sampai menjual maruah dan agamamu wahai hamba Allah.

Undi PKR adalah HARAM!

Unity in Diversity

ZULKIFLI BIN NOORDIN

MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN

Rakyat News - Tepat Dari Sumber

UMNO Online