Sunday, 12 January 2014

GEMPAR!! HUSAM MUSA DATANG PUTRAJAYA TUNJUK HEBAT? NAK BUAT APA LAGI!!

Fuhhhhhhh...... hari ni riuh sekampung Putrajaya, si hero Husam Musang tiba-tiba buat kejutan datang minum petang bersama warga Putrajaya. Mau tak riuh, yela INGAT senang ke Husam Musang nak datang Putrajaya? Aku orang pertama yang tunggu Husam tadi. Orang PAS pun tak sampai lagi, eh silap orang Putrajaya pun tak sampai lagi.. kihkihkih..



Aku ni dah lama tak menulis tapi sebab Husam Musang datang Putrajaya aku jadi riak nak menulis pasal hamba Allah ni. Aku baca dekat FB semalam Husam ajak sembang santai, tapi bila Musang sampai ceramah perdana pulak? Ok la ceramah boleh terima tapi kenapa buat dekat tempat orang makan? Ohh yelaa.. nanti kalau buat dekat padang tak ada orang pulak nak datang.. HAHA..Tapi pelik jugak kemana pergi Perbadanan Putrajaya tadi, mungkin minum petang dekat tempat lain kot atau Aseh tengah sibuk arah budak-budak dia cari idea nak buka apa plak lepas HRC tak lepas, HEHE..

Ada la dalam 30 orang yang datang tadi, 15 orang budak-budak student luar, 8 orang yang aku sempat berkenalan adalah kalangan ahli Pas Putrajaya yang tinggal di Bangi dan Dengkil, lagi 7 orang campur wartawan dan jurukamera. Haaa... lupa adalah orang Putrajaya yang singgah beli air nak tak nak kena la dengar si Musang menipu lembu-lembunya..  HAHAHAHA!!!

Apa yang aku harap Husam datang bawa slogan baru ke, amanat atau manifesto untuk pilihanraya akan datang ke, rupa-rupanya dia datang semata-mata nak hentam pasal isu Hard Rock Cafe. Inilah masalah Husam Musang ni, tak lepas SPM agaknya. Tapi lihat kecerdikan Husam Musang Berbulu Ayam ni, bila ada isu popular macam ni mula la dia akan canang satu dunia, kononya kunan gila nak buka HRC di Putrajaya berkonsepkan Islam. "Mana ada dalam dunia ni Hard Rock Cafe yang berkonsepkan Islam, dua elemen HRC iaitu arak dan hiburan" (MACAM BIASA PERGI Hard Rock jeee..) tau pulak dah tu apa yang kau nak spin lagi.

Soalan aku Husam ni jadi BODOH atau sengaja buat BODOH? Kunan sebagai Menteri perlu buat kenyataan yang neutral dan perlu juga menjaga sensitiviti pelabur asing. Jika kunan terlalu keras dengan mengeluarkan kenyataan MENOLAK HRC maka ia akan mendatangkan kesan kepada pelabur. Dah tentula mereka akan kata Malaysia RASIS! Walhal kita memang sedia maklum Islam adalah agama persekutuan. Kunan perli HRC buat nasyid, HRC boleh wujudkan ke? jawapannya sudah pasti la tak boleh. Jadi memang tidak akan ada HRC di Putrajaya. Macam mana nak jadi wakil rakyat kalau Bahasa Malaysia pun tak lepas. Alahaiii Husam Musang, patutla kau tak dilantik EXCO Negeri, sebab BODOH sangat bahasa Malaysia pun tak 'pass'.

Mula-mula bagi ceramah dah buat fitnah, sedih aku tengok lembu-lembu yang terpaksa makan TAIK. HAHAHAHA.. Logik Husam tewas di Putrajaya cukup mudah, katanya UMNO Putrajaya menculik pengundi dari parlimen Batu, Seputeh dan Bukit Bintang, kemudian mereka semua didaftarkan sebagai pengundi Putrajaya. Apa ke bengap la Husam Musang ni, kau ingat BANGNON ke main culik-culik macam BANGLA 40 RIBU!! Sudahlah isu yang disebut pun isu yang lapuk dan yang KUNAN dah lama perjuangkan. Kalau orang Putrajaya KAMI tahu la apa masalah Putrajaya. Kau datang bercakap tunjuk hebat semua orang boleh jadi calon.

1. Masalah parking : Alahai Musang Berjanggut, isu parking ni aku cabar kau bagi jalan penyelesaian, bukan berkokok macam AYAM. Kalau Husam nak tau, wakil penduduk, persatuan, NGO dan Gerakan di Putrajaya setiap masa mencari jalan menyelesaikan masalah ni dan berbincang dengan Perbadanan. Husam bukan duduk Putrajaya apa yang dia tau? sebab Kunan la sekarang banyak kawasan lapang di Presint 9 terutamanya sudah diratakan dan dijadikan parking kereta. [FAILED]

2. Fitnah Hard Rock Cafe : [SPIN YANG FAILED]

3. 'Public Transport' : Apa yang Husam nak buat? Kalau Husam nak tau, setiap bulan Kunan yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berbincang dengan Perbadanan mengatasi masalah Bas di Putrajaya. Ni salah satu link boleh klik SINI [FAILED]

4. Husam cakap Kunan naik toncang dengan naikkan harga tanah sehingga 300%. Woiiiii Husam Musang! Apa kau merepek ni BODOH! Malas cakap banyak, kau bagi bukti la! [FAILED]

5. Husam cakap dia nak bukak Sekolah Agama. ALAMAK! Orang Putrajaya semua tau di Putrajaya ada dua buah sekolah agama di Presint 9 & Presint 11. (lembu-lembunya di bawah mengangguk tanda setuju) HAHAHA!! [FAILED]

Kesudahannya Husam Musang jemput semua wartawan dan media yang kononya buat program sembang santai tetapi hanyalah seperti seorang pengembala lembu yang datang membawa lembu-lembu ternakannya dan bercakap untuk mendapat publisiti murahan. Apahal Husam, kau dah tak boleh cari makan ke dekat Kelantan? Orang Kelantan sendiri pun TOLAK kau la Husam. Kerajaan negeri Kelantan sendiri tak lantik kamu jadi EXCO, sebab apa? Sebab MENFITNAH dan SALAH GUNA KUASA! Kambing woiiii kambing mana??? Mana projek DINAR EMAS??? HEHEHE....

Akhirnya Husam Musang berjaya menaikkan nama nya semula selepas sudah lama menyepi, tetapi sayangnya Husam Musang Berbulu Ayam belum cukup mampu menawan warga Putrajaya. Warga Putrajaya bijak memilih pemimpin. Kami menolak sebarang cubaan orang LUAR yang hanya tahu menabur FITNAH, JANJI MANIS dan Memecah belahkan warga Putrajaya.

WARGA PUTRAJAYA TOLAK ORANG LUAR!


1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Unity in Diversity

ZULKIFLI BIN NOORDIN

MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN

Rakyat News - Tepat Dari Sumber

UMNO Online