Friday 10 May 2013

30 ribu Soladiriti di SPR Putrajaya kecoh!

Kecoh hari ini bila anak-anak gay Anuar berhimpun di hadapan pejabat SPR Putrajaya dengan berpakaian hitam. Kononya untuk membantah keputusan pilihanraya umum 13 yang tidak memihak kepada mereka.

Penulis memang berada di tempat kejadian, secara ringkasnya soladiriti yang diadakan hanya berjaya menarik lebih kurang 30 orang sahaja. Yang meramaikan suasana hanyalah kelibat polis, wartawan,pegawai SPR, kakitangan Kerajaan dan kelihatan juga SB yang berpakaian hitam.

Adam Adli, Safwan Anang & Chegu Bard antara yang
menabur fitnah dengan bangganya. Mereka mempersoalkan tentang:

1. Dakwat kekal yang tidak kekal. Ha? (kau nak kekal sampai bila?) *FAILED
2. Isu blackout (tidak dinyatakan lokasi yang berlaku) *FAILED
3. Mempertikaikan tentang kenyataan Pengerusi SPR berkenaan dengan "yang kalah harus menerima kenyataan" (apa masalah dgn kenyataan beliau?) *FAILED
4. Berkata kononya BN dalang penipuan PRU13. (butir penipuan tak dinyatakan)*FAILED
5. Mendesak Pengerusi SPR supaya meletakkan jawatan

Mereka membawa replika keranda yang ditampal dengan muka Pengerusi SPR, kehulu kehilir mengusung keranda, tetapi akhirnya keranda pun dibuang dalam tong.

Sebelum berakhir, desakan agar Tan Sri Aziz meletakkan jawatan atau "kami akan kembali & berarak di jalanraya 18 Mei ini" kata Chegu Bard.

Secara ringkasnya, soladiriti yang hanya menagih populariti semata-mata & menggunakan tiket atas nama mewakili rakyat Malaysia adalah satu perkara yang keji. Mereka yang hadir bukanlah mewakili rakyat, tapi hanya mewakili suara ketidakpuasan hati manusia pelbagai wajah Anwar Ibrahim.

Mereka ini juga harus menerima kenyataan bahawa 80% pengundi yang turun memilih tidak semuanya memihak kepada pembangkang, jika ketidakadilan ini berlaku penulis mendesak agak Safwan Anang & anak buahnya menuntut agar Lim Guan Eng & Ahmad Yaacob meletakkan jawatan sebagai MB & KM serta semua MP Pembangkang boikot untuk tidak mengangkat sumpah sebagai MP.

Psttt; isu yang dibawa adalah kosong, kosong, kosong (sambil nyanyi lagu najwa latif) lalalala.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive